دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۶ - ۱۲:۰۰
۰ نفر

همشهری آْنلاین: دکتر محمود احمدی‌نژاد گفت: امروز باید خود را برای ماموریت‌های بزرگتر و در مقیاس جهانی آماده کنیم.

به گزارش ایرنا، احمدی نژاد در ادامه نشست صمیمانه با دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران در سالن شهید ملک لو این دانشگاه و در پاسخ به سوالات مطرح شده از سوی دانشجویان، افزود: برای انجام این ماموریت باید بسرعت مسایل را در جغرافیای سیاسی ایران حل کنیم و خود را برای مسیر بعدی آماده کنیم.

احمدی نژاد با بیان اینکه امروز دشمن تلاش دارد تا چنین وانمود کند که جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند مسایل خود را حل کند ، تصریح کرد: باورم این است که آخرین حرکت ، امروز آغاز شده و خداوند اراده کرده است تا بینی قدرتمندان را در عالم به خاک مذلت بمالد.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد مانع در مسیر توسعه ملت ایران در ابعاد مختلف تاکید کرد: امروز باور بنده برای ساختن کشور صد برابر قبل از انتخابات است و مانند روز روشن است که می‌توانیم و کوچکترین تردیدی در این راه نیست.

رییس جمهوری افزود: هر حرکت نوی همواره با مانع روبرو می‌شود و باید با چشم بیدار و باز در این مسیر حرکت کنیم و شیرینی ساختن کشور، در پشت‌سر گذاشتن سختی‌ها است.

تلاش برای ایجاد مانع از سوی عوامل داخلی

احمدی نژاد بااشاره به موضوع هسته‌ای و این که دشمن با همه توان علیه ما فعالیت می‌کند، تصریح کرد: در بعد داخلی نیز درست در زمان گرفتاری ، برخی عوامل داخلی مانع حرکت ما بودند و حوادثی بر ما گذشت که برای آینده عبرت است.

وی با بیان این که عوامل داخلی که دست آنان در دست بیگانگان بود یکصد مسیر برای به سازش کشیدن دولت طراحی کرده بودند ، افزود : این عوامل تلاش داشتند تا کشور را قربانی کنند و در تمام سطوح مسئولان تصمیم گیر را تحت فشار قرار دادند تا ما کوتاه بیاییم .
رییس شورای عالی امنیت ملی که ابعاد مختلف فشار عوامل داخلی همراه با بیگانه را تشریح می‌کرد، ادامه داد: اقدامات این عوامل تا جایی بود که برخی اطلاعات داخل را در اختیار بیگانگان قراردادند و در مقابل نیز به بدخواهان هسته‌ای ملت ایران پیام می‌دادند که شما چرا کوتاه می‌آیید و باید اقدامات و تلاش خود را افزایش دهید.

نحوه مدیریت دانشگاه آزاد با قانون سازگار نیست

احمدی نژاد با بیان این که هر روز صدها نامه در خصوص شهریه دانشگاه آزاد اسلامی بدست ما می‌رسد و این امر قابل تحمل نیست ، خاطر نشان کرد: وقتی ما می‌گوییم دانشگاه آزاد اسلامی، طرف خطاب ما سیاستهای حاکم بر این دانشگاه است و باید اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی درست شود و مطابق قانون باشد و امروز نحوه مدیریت این دانشگاه با قوانین ما سازگار نیست.

وی افزود: زمانی که شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم داشت تا در خصوص این دانشگاه اقداماتی را انجام دهد، برخی آنقدر فشار آوردند تا اینکه به ما اعلام شد فعلا دست نگهدارید. اینها در شرایط حساس بحران‌سازی می‌کنند.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه دل این افراد برای مردم نمی‌سوزد ، تصریح کرد: وقت آن خواهد رسید تا ما اصلاحات اساسی را در دانشگاه آزاد اسلامی انجام دهیم.

احمدی نژاد با اشاره به پولهای بی‌موردی که از سوی این دانشگاه در اختیار برخی قرار می‌گیرد، تاکید کرد: در این دانشگاه قراردادهایی در سطح ‪ ۳‬تا ‪ ۴‬میلیارد تومان با برخی طرفهای سیاسی با عنوان مرکز تحقیقات بسته می‌شود تا در خصوص تحولات خاورمیانه تحلیل ارایه دهند در حالی که اصل ماجرا ریختن پول در جیب این طرفها است.

انتقاد رییس جمهوری از پوشش برنامه دانشگاه کلمبیا

رییس جمهوری اسلامی ایران بااشاره به حضور در دانشگاه کلمبیا و انعکاس آن از ‪ ۲۸‬شبکه بین‌المللی در جهان افزود: موجب تعجب است که چرا این برنامه در داخل کشور پخش نشد.
احمدی نژاد با اشاره به برنامه‌های رسانه‌های خارجی در خصوص حضورش در دانشگاه کلمبیا پیش از سفر و فضاسازی شبانه روزی از سوی آنان گفت : اقدام این رسانه‌ها مانند رادیو و تلویزیون ما نیست که بگوید مردم ‪ ۲۲‬بهمن است و در راهپیمایی حضور پیدا کنید.

وی در خصوص حضور در این دانشگاه نیز گفت : اگر ما منصرف می‌شدیم با توجه به فضای سنگین که در این رابطه طراحی کرده بودند ، علیه ملت ایران کیفرخواست صادر و از این طریق در منطقه به ما تعرض می‌کردند و امروز اطلاعات این مسایل در اختیارمان است.

رییس جمهوری با اشاره به این که خداوند از این طریق به دشمنان سیلی محکمی زد و هیچ فرد نادانی مرتکب چنین اشتباهی نمی‌شد، گفت : ما به فضل و رحمت الهی و دست غیبی خداوند یقین و امید داشتیم و روی همین اصل در این جلسه به کارهای آنان می‌خندیدیم.

احمدی نژاد تصریح کرد: باورم این است که‌آخرین حرکت امروز آغاز شده است و خداوند اراده کرده است تا بینی قدرتمندان را در عالم به خاک مذلت بمالد.

کد خبر 36407

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز